tisdag 26 juni 2012

Värre saker blev värre...

Har försökt hålla det för mig själv, försökt att få grepp om det, men huvudet bara gör en stor röra av det. Så nu skriver vi det här, kanske hjälper det att det få ner det i skrift.

Om ni läst mitt tidigare inlägg vet ni att jag fick ett brev från läkaren om ytterligare tester. Detta är inte för POFen, inte för nått av det som jag tidigare haft problem med. Utan det var svaret från en rutin cellprovtagning, ni vet den som alla tjejer bör göra.

Nu har jag varit på uppföljnings läkartiden, jag har cellförändringar. Ibland undrar jag när allt ska ta slut, när ska kroppen sluta komma på nya sätt att fucka upp sig.

Så cellförändringarna i sig kanske inte är så farliga, man tar bort dem och då brukar de inte återkomma. Men för att ta bort dem så blir det operation, när, var, hur och hur mycket får jag visst vänta några till veckor på att få reda på.

Alla kan säga att det är en enkel operation, du blir sövd, du känner inget och du kan gå tillbaka till jobbet dagen efter. Men jag är rädd, jag har aldrig blivit sövd, närmast en operation jag varit är när de tog ut min visdomstand och det gick så dåligt att de var tvungna att skära bort ytterligare en massa tandkött två år senare.

Sen vet jag inte hur mycket cellförändringar det är, jag vet bara att de syntes i undersökningen och att jag har lämnat biopsier. Jag blev så chockad av att de fanns där att alla frågor jag borde frågat bara försvann ur huvudet. Så jag är rädd och stressad och vill helst att allt detta bara var en dröm som jag kunde vakna upp ur.

Så sorry om jag är lite disträ och minnet kanske inte funkar helt och hållet, men jag är tillbaka på banan snart. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar