tisdag 1 november 2011

Trollen har bosatt sig... i mig...

Ibland undrar jag om jag gjorde något riktigt hemskt i ett tidigare liv, eller vad det är för hemskt jag gjort i detta livet. Det kan inte vara så att man ska ha så här ont hela tiden. Känns lite hemskt att jag börjar vänja mig med att ha ont, för även om jag då och då inte har migrän så är det alltid något annat som gör ont då. Jag vet att jag gnäller, att det finns många människor därute som har det värre än jag. Men vissa dagar så funkar det helt enkelt inte att vara positiv, vissa dagar vill man bara ge upp.

Så ja, jag har ett riktigt bra liv, men vad bra är det med det om man inte kan njuta av det. Jag saknar ork, jag kan inte röra på mig för då gör det bara ont, och idag fungerar inte ens värktabletterna. Så jag får sitta här, försöka komma på något som kan distrahera mig, sova funkar inte, det gör helt enkelt för ont. Suttit och tittat på dr. house, vill ha en egen dr. house, någon som kan hitta vad det är för fel och laga mig. Men jag är ju inte döende, och det finns nog ingen riktig dr.house därute.

Så jag får stå ut, hoppas på att det blir bättre, eller att någonting blir sämre så doktorerna har något att gå på. Men jag behöver lite hjälp att glömma det onda, så om ni kunde komma på roliga saker jag kan sysselsätta mig med som inte kräver någon hjärnkraft (migrän gör det ibland lite svårare att tänka) så hör av er. Behöver er positivism, min börjar tryta. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar