tisdag 6 mars 2012

Klimakteriet?

Har äntligen fått ett svar, det är dock långtid kvar till vi vet varför och vad man gör åt det. Men varje steg i rätt riktning är bra, för i slutändan vill jag ju bara må bra.

Fast just nu är allt väldigt jobbigt, jag har gått förtidigt in i klimakteriet. Beroende på varför så kanske, kanske jag kan få barn i framtiden. Men just nu i skrivande stund är jag infertil. Jag har alltid pratat om att jag inte vill ha barn, men jag har alltid trott jag har chansen. Nu när chansen är borta gör det plötsligt väldigt ont, trodde inte det skulle göra så ont.

Så nu kanske ni förstår att jag behöver ert stöd, er kärlek. Det kommer vara ett tag när allt är väldigt jobbigt, för även om det där med att inte kunna få barn gör mig väldigt ledsen så är det där att gå in i klimakteriet så mycket mer. Hela kroppen är i uppror, vi måste hitta ett p-piller som fungerar för mig för att minska chansen att benskörhet uppstår, vilket inte är lätt, p-piller ger mig migrän. Jag måste även gå igenom högar med undersökningar för att ta reda på varför detta händer, det kan vara allt från en autoimmun-sjukdom till cancer. Ingen vet något och det är detta att inte veta som tynger mest.

Men det kommer bli bra, koncentrerar mig på ljuset där långt borta, så länge som jag ser det vet jag att det kommer bli bra, nångång.

Kram

1 kommentar:

  1. Älskade vän! Vad som än händer och hur det än går, ska jag få dig att le och skratta åt andra saker i livet ändå! Däremellan har du all rätt att vara ledsen, det du berövats på är fruktansvärt! Du har rätt att sörja, att vara rg, ledsen förtvivlad, fundersam, vad som helst! Ingen fertil kvinna kan föreställa sig vad du måst egå igenom just nu! Och alla andra "biverkningar" och tankar om VARFLR det är som det är? Men lita på mig, kom till mig och be mig om vad jag än kan ge! Jag vill finnas här, jag älskar dig Marika, det gör jag! Fina du, fina fina fina du! Du är en underbar person, du ger mig massor varje dag! Min fina vän! <3

    SvaraRadera