onsdag 8 juni 2011

Uppgraderar till pojkvän

Dejten känner sig visst inte som dejt längre, vilket jag måste hålla med om, har ju blivit lite mer seriöst. Så han har nu blivit uppgraderad till pojkvän även här på bloggen. Har alltid tyckt det där är svårt, hur vet man när man inte dejtar längre och har ett riktigt förhållande? Är ju nått man bör komma överens om tillsammans men hur tar man upp det? Hade ju tur att han läser min blogg och reagerade på ordvalet, jag behövde aldrig ta upp det. Men hur har ni gjort det, hur kom ni överens om att det var mer än dejtande, att det var ett förhållande ni hade?

Så då var man inte singel längre, inte för att jag har ansett att jag varit det på ett tag, är en sån ficka som dejtar en person i taget. Det är förvirrande nog att ta reda på om man har känslor för en kille, dessutom tycker jag det är att visa respekt, respektera att den andra har känslor också. Visst det är inte alltid som man passar ihop, men medans man undersöker det tycker jag att man ska hålla sig till en. Sen skulle jag aldrig vänstra heller, även där handlar det om respekt. Att respektera sin partner tillräckligt för att inte såra, leka med dess känslor, finns inte den respekten finns det inte heller något att bygga på i ett förhållande och då borde man inte försöka.

Med de orden säger jag hejdå för idag. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar