tisdag 7 juni 2011

Tvär kasst ekonomiskt sinne!

Så har varit sjuk igen, därav bristen på inlägg, pyssel-bloggen har dock fått några inlägg, då det är det jag sysslar med när jag ligger hemma med feber. Börjar bli riktigt trött på detta, har lyckats få nästan varenda förkylning som gått på jobbet, skulle vara skönt att bli frisk någon gång. Fast det blir en hel del pysslande, väldigt passande, nått man kan göra när man sitter i sängen och tittar på ändlöst massa filmer. För det gör jag också när jag är sjuk, kollar på film, min filmlista hittar du under filmer och även på min fb vägg, det var där det började när jag åkte på den första influensan över nyår. Vad gör ni när ni ligger sjuka?

Har kommit till insikt att mitt ekonomiska sinne är uruselt, eller som dejtens lillebror skulle säga, tvär kasst. Visst jag visste väl det sen tidigare men försökte mig på att göra någonslags budget denna månad, resultat, lyckades göra av med mer pengar ännu fortare. Så hur lyckas man med det? Man budgeterar för en massa saker man vill ha, som man också beställer och betalar för och eftersom man tycker att övrigt budget delen är så rikligt tilltagen så tänker man inte på hur man använder den, man har ju gjort en budget. Ops, där försvann hela lönen. Så har jag lärt mig något? Jo när man budgeterar för något, väntar man tills slutet av månaden att köpa det för de budgeterade pengarna. Nått annat jag lärt mig? Kaffe är dyrt och jag är glad att jag varken röker eller dricker, det är också dyrt. Och sen har jag lärt mig att min övrigt del av budgeten uppgår till mycket mer än jag trodde och att det är dags att krympa den delen. Skulle kunna göra så mycket mer för pengarna!

Nää, ska strax kliva av t-banan. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar