fredag 2 december 2011

Bio-dejt

Inte bara är min underbara pojkvän snäll nog att ge mig julkalender, idag bjöd han mig både på bio och middag. Så efter en mäktig mongolisk nudelröra så bänkade vi oss framför Tintin 3D med engelskt tal. Den var underhållande, tiden gick fort och man skrattade en del, men ett mästerverk vad den inte. Vet inte men jag brukar bli besviken av 3D filmer, känns som de kunde göra lite mer roliga effekter än de gör. Det bästa 3D effekterna som jag har sett var trailern till Alice in Wonderland, när katten kommer susande över publiken, mer av det säger jag. Sen att Milou heter Snowy, det stör mig, och att varken Tintin eller Kapten Haddock låter som de gjorde i den gamla hederliga tecknade serien på svenska. Men men den får väl tre tomtar av fem möjliga, ganska rolig.

Och sen till dagens luckor i Lego julkalendern. Här får en senator arbeta lite med en snöslunga, ni förstår nog vad som kommer från var.

Photobucket

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar