söndag 1 januari 2012

Det nya året

Första dagen på det nya året och jag har spenderat den på soffan och migränat. Men har en känsla av att många jag känner har spenderat dagen på soffan iallafall. Har ätit det mumsigaste EVER!, hemma friterade räkstjärtar. Och ja jag vet att jag har sagt att jag är allergisk mot skaldjur, eftersom jag upprepade gånger tidigare i mitt liv haft riktigt starka reaktioner mot dem, men tog lite allergi prover för ett tag sen och det visade sig att jag inte är allergisk mot dem så läkaren rekommenderade att testa igen. Tidigare reaktioner kan ha berott på korsallergier, och det verkar inte som jag är allergisk, yay!

När vi var nere i Göteborg var vi inne på en asiatisk butik, vi köpte nåt slags friterings mjöl, man gör det till en deg som man sen bakar in räkstjärtarna i, konsistensen var som pinnbrödsdeg om du nån gång har haft det. Det var riktigt nice i Göteborg, de har en massa stora outlets och billiga butiker, så jag följde med pojkens familj runt i alla dessa butiker hela julhelgen.

Vad har ni gjort under eran julledighet?

Spenderade nyår i Kista med en massa gamla och en massa nya bekantskaper, hade väldigt trevligt, blev utfrågad hur jag och pojken träffades svårt att förklara sånt när man inte är beredd, men så här i efterhand blir jag bara rörd av att folk faktiskt frågar. För en gång skull var inte det där med att jag var den ända nyktra något problem, trivdes väldigt bra med alla. Och det där att slippa vakna bakis, eller åka hem full, jag börjar uppskatta det mer och mer. Tror jag börjar se mer och mer positiva saker i att alkohol nog bara är ett minne för mig.

Vad gjorde ni under nyår? Har ni några roliga nyårslöften?

Jag har egentligen bara ett löfte, och det är att jag ska anstränga mig ännu mer för att visa alla mina nära och kära hur mycket jag tycker om er allihopa. Livet är för kort för att hålla kvar gammalt groll. Jag vill på riktigt kunna förlåta alla som sårat mig, och jag hoppas att alla jag sårat kan förlåta mig, någon gång. Sluta lägga energi på negativa saker och ha mer över till de positiva.

Oj detta börjar bli långt, så gott nytt år på er alla, nu tänker iallafall jag gå och lägga mig! Natti, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar