onsdag 7 september 2011

Älska...

Den underligaste saken hände idag, runt lunch sa det pip från Facebook chatten, och där var tre ord, jag älskar dig. Och inte var det från pojken! Det var från en bekant som jag knappt haft kontakt med på flera år, och dessutom aldrig haft en i närheten så tajt relation med. Så vad svarar man på det? Ja jag svarade med en massa frågetecken, tyckte det kändes lite skumt, det är ett jävla stort ord att bara kasta ur sig på det viset. Och en timmes chat konversation fortsatte, var ju tvungen och få reda vad som menades, ville inte såra men har inte alls något sådant intresse för personen. Efter timmen avslutas konversationen med ett ord, facerape. Personen menar att jag alltså i en timme har "chattat" med en helt annan person? Eller var det bara personens sätt att ta tillbaka ordet efter att personen förstått att intresset inte var delat?

Men om detta bara var ett elakt bus, varför göra så? Visste de som gjorde det om att vår relation bara var bekantskap? Annars, om de inte visste något om vår relation så är det väl jävligt dumt att göra på det här sättet, kan ju förstöra vilken relation som helst. Ett sådant steg är upp till individerna i den relationen att göra.

Sen till min sista fråga, hur ska man tackla något som detta? Kan dock säga om det är fler personer som får för sig några idéer, om ni vill deklarera eran kärlek till mig, gör det till mig ansikte mot ansikte. Från och med nu så anser jag att alla deklarationer av kärlek som görs via Facebook är elaka bus. Och sen har jag ju en pojkvän som jag tycker massor om, och har inga tankar på att byta, bara så ni vet!

Nu ska jag hem och mysa med pojken. Kram på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar