onsdag 14 september 2011

Positiva veckan

Ibland så fastnar man i negativa tankebanor, man ser bara allt omkring en som är fel. Jag har senaste tiden fastnat i negativitetens grepp, men det är dags att slå sig loss, så idag börjar den positiva veckan. Allt jag skriver, på någon av mina plattformar, måste vara positivt. Det är en riktig utmaning, men det är också väldigt nyttigt, för livet är mycket mer positivt än man tror.

Av allt negativt lär man sig oftast en hel del, allt ont för nått gott med sig. De senaste åren har jag lärt mig en massa om anatomi, om hur mycket jag egentligen kan orka med. Ja allt negativt för något positivt med sig, det är bara att leta efter det.

Positiva veckan dag 1:
Har idag lärt mig att firefoxs cashe fuckar upp Apache tomcat servern, kunskap är alltid positivt.

Har stickat två hexapuffar, hexapuffar är fluffig glädje.

Pojken är hemma och lagar tacos, tacos är gott!

Har ett paket från Dustin liggandes på posten som ska hämtas upp, paket är alltid roligt, speciellt när man redan har betalat för dem.

Min bästis har börjat sticka, nu kan vi börja ha syjuntor ihop.

Titta här, redan fem positiva punkter, nu ska jag sticka fler hexapuffar, mer glädje. Kram

1 kommentar:

  1. Hehe, gillar att det var tacosen som var positiv och inte den matlagande gossen ^^

    SvaraRadera