tisdag 24 maj 2011

Din mamma bor inte här

Det här med lappar i trappuppgångar är alltid ett hett ämne, hur skriver man en snäll men bestämd lapp för att kommunicera set man tycker det ska bli ändring på? Egentligen är lappar kanske inte det bästa kommunikations medlet, att prata direkt med personen ifråga är oftast ett bättre förhållningssätt. Men när man inte vet vem personen ifråga är, är en lapp väldigt smidigt.

Men det verkar som att hur man än skriver en lapp så är det någon som blir störd på den. Sen finns det även människor som gör allt de kan för att trotsa lappar, minns speciellt en dam när jag bodde i Jakobsberg, hon bodde i lägenheten ovanför mig och kollade alltid på tv på högsta volym mitt i natten. Med hjälp av lappar försökte resterande folk i trappuppgången att få henne att sänka volymen, men vad det än stod på lapparna hur vänliga dom en var så svarade hon med att höja volymen ytterligare. Det var inte förren hon blev tillsagd öga mot öga, eller mer genom dörren då hon verkade riktigt folkskygg, som hon faktiskt drog ner volymen ett tag.

Men lappar som din mor bor inte här är aldrig välkomna, vem blir glad av att läsa en sån "vitsig" lapp. Läste en artikel om en kille som hade tagit det där med lappskrivning till ytterligheter, och det slutade med att han blev polisanmäld. Ja det var inte lapparna som gjorde att han blev polisanmäld utan att han låste fast det som han tyckte var problemet (en barnvagn i en trappuppgång). När han inte fick gensvar eskalerade han de skrivna lapparna med ritade mangaserier och avslutade de hela med att skaffa sig ett kodlås med bokstäver och skriva ett korsord för utläsning av koden. Hade jag inte haft nått emot att blivit utsatt för, fast jag hade nog läst lapp ett och rättat mig efter den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar