torsdag 12 maj 2011

Gnu, ett användbart djur

Sova, trots massa sömn är man trött, jobbar som en gnu så det är väl därför. På en annan not, visste ni att gnu inte finns i iphones rättstavnings lista? Ett så fint djur vars namn kan användas i så många olika meningar, och inte får det en egen plats i denna ordbok när det finns så många ord som den gärna vill översätta det du skriver till. Om du inte har varit inne på http://damnyouautocorrect.com/ så måste du ta en titt, vissa är faktiskt riktigt roliga.

Sånt jag sitter och läser när jag väntar på bussen eller liknande, men man får fnittra inombords, man vill ju inte att allmänheten ska tro att man är galen. Apropå galen, skrämde nog slag på technical advisor i mitt projekt härom dagen. Lyckades lösa ett ganska stort problem, så jag gjorde mitt lilla utrop och min lilla segerdans, han tittade på mig som om jag var just galen. Men men det är sånt som de på jobbet får vänja sig vid, det är sån jag är, de som vanligtvis sitter bredvid mig på jobbet reagerar inte ens längre.

Så lyckades att ta mig över en riktigt stor tröskel igår, jobbmässigt dvs, riktigt så kort är jag inte. Det finns inget skönare än när man rott iland något man jobbat på ett tag, nått som tagit lite längre tid än planerat. Men det är svårt att tidsuppskatta något när man aldrig har jobbat med det tidigare.

Nää, t-bane byte. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar