måndag 2 maj 2011

Trött så trött...

Då var det att jobba som en gnu igen, är ju lite självvalt men det betyder ju inte att man inte blir trött av det. Både känner jag att det är lite för mycket att göra på den utsatta tiden, vart en seg start och sen har jag varit lite sjuk, men även så skulle jag vilja vara ledig i slutet av maj, och det råkar olyckligtvis sammanfalla med releasen av produkten. Så dagens timmar blev 10, blir nog det resten av veckan, om jag orkar. Fast detta är grymt kul! Kan i perioder vara lite enformigt och det tar längre tid att göra det än jag trodde det skulle göra, men jag har börjat komma in i det och fått nått slags flyt. Det är garanterat utvecklande, så jag trivs med mitt jobb trots övertid.

Fast ibland undrar man, vem det är som utvecklar utvecklingsverktygen. Sitter med Adobe Flash just nu, häromdagen så slutade den svara på ctrl-knappen, och som många utvecklare eller datoranvändare i huvudtaget vet så använder man den knappen relativt ofta. Man sparar, kopierar, rättar fel mm. Och man känner sig, eller iallafall jag, lite handikappad utan ctrl-knappen, som tur så var det bara att starta om programmet, men undra vad som hände egentligen, där bakom kulisserna.

Nää, här ska bytas från t- bana till buss igen. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar