torsdag 11 augusti 2011

Boring!!

Självklart så känner jag visst inte min mage, kom till busstationen och kom fram till att jag inte skulle kunna ta mig till jobbet, är visst matförgiftning, troligtvis nått jag åt i fredags kan visst ta nån dag eller två innan det blossar ut(i alla fall enligt sjuksköterskan på vårdcentralen). Så jag blir hemma en dag till, med dieten te, rostat bröd, ris och kokt fisk eller kokt kyckling. Hmm jag som inte tycker om varken ris eller kokt fisk/kyckling, men får väl stå ut så magen hamnar på rätt köl.

Så jag passade på att lära mig nått nytt idag, frihands pärlvävning, faktiskt riktigt kul. Lyckades även sy fast armarna på den stickade tröjan jag har hållit på med i snart ett år. Nu är det bara kragen kvar, fast jag vet inte hur jag ska sätta upp den bara, vet inte hur jag vill att den ska se ut. Har designat hela tröjan själv så vill ju att kragen ska vara perfekt.

Insåg en sak idag, det är inte mängden olika pyssel jag har som gör mig glad, det är att göra dem. Så jag ska en en gång försöka få ordning på mitt lilla shopping problem (handlar alldeles för mycket saker) genom att inte shoppa något pyssel som jag inte lagt undan pengar till månaden innan. Måste på något sätt göra så att jag sparar lite mer pengar, alltid bra med lite pengar undanlagda för oförutsägbara händelser.

Nä, nog med insikter idag, ner i sängen för lite sömn och vila. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar