onsdag 3 augusti 2011

The August Break 2011

När jag började skissa i mars berättade jag om min inspiration, Bokkei, hon gör helt underbara porträtt på människor, framför allt på människor som gör grimaser. Det var hennes bilder som fick mig att vilja testa alkohol baserade markers, jag kommer nog aldrig bli lika bra som henne, men man kan ju alltid försöka. Hon länkar oftast till de personer som hon ritar av:s bloggar, och denna gång ritar hon av Katta Kvack. Som vanligt hoppar jag vidare på dessa länkar, alltid roligt att se vad andra läser för bloggar. Och Katta Kvack är rolig, vettig och har grymt cool stil. Har visst fått ytterligare en blogg på min blogg-roll, och denna gång är det inte en pyssel blogg.

Katta Kvack är för tillfället med i en blogg utmaning, en utmaning för en själv. Utmaningen heter The August Break 2011, och iden är att dela med sig av ett foto varje dag hela augusti. Nu hittade jag inte detta fören igår, men jag känner att detta är nått jag vill prova på, att se augusti genom linsen på min kamera. Tänkte även att detta ska få mig att använda kameran mer, bli mer bekväm med att ta foton. Jag fick med lite bilder igår men hann aldrig riktigt förklara vad jag tänkte göra, men här kommer dagens bild. Detta är nått jag åker förbi varje dag, och jag blir lika fascinerad över hur lite detta känns som att det passar in i Stockholm, mer som taget från medelhavet med de vita husen.

Photobucket

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar