tisdag 23 augusti 2011

Feminist, nope inte i närheten

Så ligger man här i sängen igen, lite klarare i huvudet, går dagen är bara ett stort sudd. Hur kommer det sig att jag får varenda förkylning som går att få och blir helt däckad? Så har inte ens orkat surfat runt fören i kväll, så jag hoppar runt på bloggar som jag brukar göra och hamnar efter lite länk-hoppning på Lady Dahmers blogg, visst hon är lite för mycket feminist, lite för mycket trädkramare. Du vet nästan allt det där jag inte är.

Hennes nya hobby verkar vara att göra fittor, kvinnliga könsorgan i cerenit lera. Varför göra könsorgan i lera, det gjorde man väl när man var liten, men när man är vuxen? Och sen ha dem på sina kläder, nej det är inget som jag skulle vilja. Men det är bara en mindre skillnad mellan mig och Lady Dahmer. Hon är en sån som är kanske lite för mycket kvinna, en sån som gärna trycker upp sin kvinnlighet i ansiktet på dig, som använder sin kvinnlighet som ett politiskt rättsnöre.

Att hon väljer att inte raka sig under armarna eller på benen, det är väl hennes val. Men hon väljer att trycka upp det i ansiktet på folk, jag väljer att raka mig under armarna av hygieniska skäl och på benen för att jag tycker om känslan, gör det mig till en dominerad kvinna? Gör det mig till en sämre kvinna? Inte tycker jag det, jag är ganska dominant, tar mycket plats, har sagt det många gånger, jag är mycket kvinna i en liten kropp.

Så om jag nu inte tycker om denna kvinna varför läser jag hennes blogg. För att alla har rätt till att vara som de vill, jag kanske inte har gjort samma livs val som henne, jag kanske inte är samma slags kvinna som henne. Jag tycker inte som henne, inte alls, men hon är helt underbar och det är kul att få läsa om någon som faktiskt inte är som en själv. Så fortsätta läsa en hennes blogg blir det nog, trots meningsskiljaktigheter. Förstår att hennes bogg är nominerad i bloggavards.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar