onsdag 10 augusti 2011

Ursäkter, ursäkter, ursäkter

Ni vet det där med att ropa hej innan man är över bron (eller hur det nu går), jag gjorde det igår, vaknade imorse och mådde inte så himla bra. Så inget jobb för mig, utan det blev till att sitta på soffan en dag till (börjar verkligen klättra på väggarna). Men jag fick i mig en nyttig och ordentlig middag i alla fall, men jag ska tillbaka till jobbet imorgon. Så har kollat på lite film till idag, blev 4 st. Har även suttit lite med mina pärlor och gjort några smycken, lite armband, saknar coola armband.

Men hoppas på att denna magsjuka nu är över och att jag kommer må bra resten av månaden (helst resten av året men hur stor är den chansen). Så läser bloggar, tittar på youtube och kollar på film. Fast internet är så stort så kan jag säga att jag har tröttnat, har tröttnat på datorn, har tröttnat på att sitta ner, har tröttnat att inte orka göra något. Jag vill ut och gå, vill röra på mig, vill ha all energi i världen. Så nu startar vi om igen, nu tar vi ett andetag och samlar oss, här ska omprioriteras.

Ska lägga pysslet lite på "back burner", visst det är jättekul men det flesta pyssel kräver en sittande ställning, och det är inte bra varken för kroppen eller själen. Det är dags att ta itu med soffpotatisen som jag är. Har skjutit på det för "jag ska ju flytta till stockholm" men jag måste erkänna för mig själv att det kommer nog ta lite längre tid än planerat. Fortsätter jag att vänta så kommer det vara ännu svårare att komma igång.

Jag är nog "the queen of excuses", finns alltid någon orsak till varför inte, och även om dessa ursäkter är helt legetima så kan jag inte låta bråken i kroppen styra mig längre, har låtit dem styra mig länge nog. So here I go, imorgon är första dagen i mitt nya liv som ska fyllas med nyttig mat och rörelse, jag ska få den kropp jag alltid velat ha, en kropp som mår bra. Kram på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar